Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

onsdag 30 mars 2011

Det mest förbjudna

Det här är vad jag såg för mitt inre öga igår när jag cyklade hem. Strand, semester, ljumma vindar... Men något var fel, det syntes tydligt när jag granskade min vinterbleka kropp i spegeln senare på kvällen. Sagt och gjort - idag har jag solat solarium. Totalt förbjudet! Fruktansvärt oupplyst när allt fler dör av hudcancer. Men att hoppa i sommarkläderna och redan ha bruna ben - jag kan inte stå emot.

På jobbet skrattar vi just nu åt en, givetvis anonym, kollega som inte klarar att vi öppnar våra matlådor med maten vi värmt borta vid microvågsugnarna i andra änden av huset. Matoset som slinker iväg i kontorslandskapet gör att skyddsombudet måste gripa in. Herregud. Kan inte befria mg från misstanken att det är våra hejdlösa gapflabb under luncherna som stör. Jag tillhör rätt gäng, det som skrattar!

Viola kunde inte äta skollunchen idag - hon beskrev den som "kräkliknande". Fast gud vad jag skrattade när hon sa att det hette mammakassa - hon menade moussaka.

1 kommentar:

  1. ÅH vad vi längtar till sommaren nu.. Jag vågar inte sola solarium... jag tror att jag ska prova brun utan sol på benen. Det finns väl någon som man inte blir gul av :o)

    När jag läste ditt inlägg igår i soffan var jag tvungen att fråga Birk vad de hade ätit i skolan på dagen.. Han svarade att det var något väldigt konstigt.. HA HA...

    SvaraRadera