Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 21 mars 2011

Världens härligaste Dalarna och Kåvepenin

När H sa att "detta var härligaste skidturen han gjort i sitt liv" så svällde mitt hjärta som om det var min personliga förtjänst att Tällberg var strålande sol, -3 grader och perfekta skidspår. Vi har alltså firat Bs 80-års dag på Gyllene Hornet - och haft tur med allt. Barnen, C och jag har badat som tokiga, så jag får skylla mig själv att jag nu är nyförkyld och har satans ont i öronen.

10 timmar senare
Ja just det, Kåvepenin får man äta om man badar utan att vara riktigt frisk. Nu har Viola och jag varsin ask att knapra i oss den närmaste veckan, jag måste säga att vårdcentralen i Åkermyntan var en hit! Vi fick tid direkt, och det är ju skönt att kunna promenera hem från doktorn. Eftersom jag "aldrig" är sjuk vill jag helst sätta mig och lipa efter mamma, men då kommer Viola att titta så där överseende.

Vi har laddat kylen med ProViva Shots, bilden har superdålig kvalitet, men jag vill minnas Violas förnumstiga lapp eftersom hon tappade en och den gick sönder - alltså är den först att käka upp.

Veckan som kommer lovar gott. Åke har det tuffast som måste ut och fara men för familjen på totalen har vi en del att se fram emot. I kväll kommer matkassarna från Matstället igen. Läste en massa skit om dem på nätet, men för mig är det definitivt värt 85 bagare att slippa släpa.

2 kommentarer:

  1. Kul att vårdcentralen i Åkermyntan var så bra. Härligt att få en tid direkt. Jag ska ha det i minnet nästa gång det blir aktuellt.

    Söt liten lapp av Viola. HA HA

    Krya på er!!!

    PS.. Thor vart eld och lågor över att få sälja lite NB till er. Han ville springa förbi direkt i går kväll.. HA HA... vi kan väl höras om det passar att kommer förbi någon gång senare i veckan/helgen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Va underbart med vårdcentral i Åkis igen. Jag minns den tiden, när Adam var liten. Gick och vägde och mätte honom där jämt. Underbart skönt! Åkermyntan behöver en uppryckning, vad händer här näst tro?

    SvaraRadera