Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 29 mars 2011

Ett alldeles för långt inlägg

Ja, så här såg väl inte kaffekopprna ut i vårt handbollscafé - men pengarna rasade in till lagkassan i alla fall! Jag tar det från början, det har varit några hårda dagar sedan sist!
I fredags var vi kontinentala och samlades 13 vuxna och 15 kids på Riddersvik för att äta och umgås. Jag var så uppeldad över detta ovanliga sätt att fira fredag (läs, att inte sjunka ner i soffan familjevis) att jag städade kylskåpet innan vi gick. Och det var underbart att bara sitta och kackla medan barnen skötte sig själva. Buster utbringade en skål "för denna härliga händelse". Ingen bloggork när vi kom hem.

Lördagmorgon bjöd på glad strålande sol! In med allt i bilen och iväg till Smedshagshallen och cafét. Oj vad vi sålde på lördagen! Jag kom hem vid 20-tiden och dog i soffan till Oceans. Vi är överrens om att den är riktigt bra - trots att alla somnade.

Upp söndagmorgon - men nu var det trögt med försäljningen. Jag var astrött efter att ha "ställt fram grillen", men bet ihop fram till 18.30 då vi stängde butiken. Räknade pengarna och kände mig nöjd, och pratade Madeira med M på kvällen - det är bara två veckor kvar nu. Igår kväll skulle jag redovisa cafépengarna och funderade stilla hur jag överhuvudtaget lyckades bli civilekonom. Jag är inte helt säker på vad som ingår i just bruttoförsäljningen.

Idag var jag hos Viola i skolan hela förmiddagen. Musik, matte och SO. Alltså, de hittar information på internet, det är ju nytt, men själva inlärningssituationen känns nästan läskigt bekant - 40 år senare. Lärarna ser genuint intresserade ut under varje redovisning om landskap - har de en vindling i hjärnan som jag saknar - jag beundrar dem allihop! Lite konstigt att det var färre än 10 föräldrar där tycker jag! Var lite småsur på Åke att han inte planerat in att besöka skolan, men kände mig off när jag satt och väntade på bussen efteråt - det är tydligen han som är mer i takt med tiden. Jag tänker på hur ma & pa alltid kom travande på varenda föräldradag, skämmiga men engagerade. Dags för mig att sluta härma dem i mitt föräldraskap?

Nu skriver jag det så är det gjort - husbilen jag blivit så kär i såldes för att vi inte kunde bestämma oss. Asch då, ett välfärdsproblem men snopet för mig som redan flyttat in. Nu ska jag cykla hem för första gången på 6 veckor - det ska bli underbart!

2 kommentarer:

  1. Tack för härlig läsning. Synd med husbilen eftersom du redan hade flyttat in men det kommer väl flera gissar jag. Härligt också med den stundande resan!!! Hälsningar från ett regnigt Thailand!

    SvaraRadera
  2. Kul att försäljningen gick så bra och vad skönt att din helg är över för denna gång :o) Härligt att åka till Madeira och två veckor går ju jättefort. TRist med husbilen. Man är ju tyvärr så bra att planera och ha sig innan något är klart :o)Tack för gulligt samtal igår!!!!
    KRAM

    SvaraRadera