Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 8 mars 2011

Köpställe och köpvarning

Javisst, jag köpte tangle teezern på eleven.se, tycker att de är snabba att leverera. Samtidigt kan jag lägga en allvarlig varning för den fina termosen från Primus - alltså den är bara skräp! Om det inte var så långt till Bromma blocks skulle jag faktiskt klaga, men nu pallar jag inte att ha ett sådant negativt ärende en lördag - det är inte värt de alldeles för dyra 160 pix som jag betalade! Och problemet är löst, idag hade P med sig en Nespressobryggare i en väska så vi drack en riktigt god kopp kaffe på eftermiddagen när vi började sagga ihop över tangentborden.

Genom att tänka på mamma och jämföra mig med henne fick jag idag för mig att jag skulle baka semlor med barnen - åh vilken bra mamma det skulle göra mig! Hmm, antingen är barnen väluppfostrade eller också har de aldrig ätit, eller sett, en semla. Mina blev konstiga, små och hårda men Viola, Buster och två kompisar hävdade att de var "jättegoda". Hur som helst står resten av bullarna i ugnen på väg att bli skorpor, och sprider en underbar doft i huset. Åke skulle inte röra en semla för en månadslön.

Busters utvecklingssamtal förvandlade Åke och mig till tupp respektive höna på gödselstacken, vi bara satt och svällde över allt beröm. Det som gladde mig mest var att Buster är en bra kompis, och en glad kille, att han sedan läser prima är mer som en bonus. Jag köpte dvdn till den sagolika Ocean som belöning till familjen - tycker nog att vi alla har en del i den där skolframgången. Jag tjatar om läxor, Viola påminner om allt från skolväskan till gympakläder och Åke tar vid när jag går bet.

1 kommentar:

  1. åååå P är ju underbar! saknar er!... å nu när du skrev om skorpor saknar jag Ps mammas skorpor... dom va goda, jaja jag får väl nöja mig med proteinbar eller några gojibär...(fast i dag fick vi semlor)

    tänkte skriva i går ang att viola va med på jobbet, det kommer jag ihåg när hon var när jag va hos er,för jag fick en så fin komplimang av henne!

    /Ellinor

    SvaraRadera