Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 4 april 2011

Välkommen Solveig

Nej, jag vågade inte utmana ödet och skriva att vi hade en husbilstitt inbokad på lördagen kl 13. Men nu är det klart - vi har en ny familjemedlem - SOLVEIG! Hon är sååååå fin, Svenne och Solveig som har haft henne är pedanter säger de och det tror jag på. Icke en fläck någonstans, Åke har redan bestämt att jag ska sy överdrag att lägga på sofforna när barnen sitter och äter. Fast den enda som spillde i husvagnen var Åke - så kan det gå när man ställer rödvinsdunken på bordet. Hur som helst, vi kunde lämna barnen hos kusinerna och fara mot Vingåker i lördags, jag hade stålsatt mig att våga säga nej, men det räckte med en blick så var jag såld. Åke höll oss alla tre på halster till efter fikat och provturen, men sedan var det klart. Jag kunde knappt sova lördagnatt eftersom jag har så mycket att planera och fantisera om!

Så här super duper glad är jag! Förresten har hela helgen varit kanon! I fredags var Viola, Buster ochjag inne i stan hos familjen L på kusinkalas och det var jätteroligt - både att umgås och att se hur de små kusinerna kastar sig över varandra trots att det är ett av mina dåliga samveten att de faktiskt inte ses så ofta. Jag drack en massa vin och hade tur som fick skjuts hem, där Åke fått en kväll alldeles för sig själv.
Igår söndag frös min planerade dag på altanen bokstavligen inne, men då blev det ju så städat så städat hemma hos oss. Om någon saknar grus i Hässelby så kan jag berätta att allt finns (ja nu är det ju fanns) i vår hall. Buster kliver ner i samma pöl varje gång på vägen hem, den är helt omöjlig att komma ihåg eftersom den är täckt av löv...

Igår kväll skulle vi se klar på Oceans, som vi alla somnat till förra gången. Plötsligt fick man se hur ett gäng fiskare skar av fenorna på en fisk och sedan slängde i den. Herregud, det var så sorgligt att se den sjunka ner i havet att Viola och jag genast började stortjuta. Inget mer med den filmen alltså - och aldrig hajfenssoppa. Vi fick trösta oss med Jackie Chan, och som den mannen kan fara runt, vi glömde fisken.


3 kommentarer:

  1. Tyvärr är Börge i Stockholm så jag kan inte visa Solveig. Fantastisk. Har försökt övertala B att vi ska resa runt i Sverige på samma sätt. Absolut pas non. Krama Åke. Försökte lägga mig som följare men det fungerar inte. En av sönerna kommer till helgen. Han kanske kan hjälpa mig. Britt

    SvaraRadera
  2. GRATTIS GRATTIS GRATTIS till er nya familjemedlem!!! Vad underbart härligt att det äntligen är på riktigt du kan inreda, och inte bara i fantasin :o)Solveig ser jättefin ut och jag längtar efter lite interiörbilder (låter som Magnus när han läser biltidningar.. ha ha).

    Kram

    SvaraRadera
  3. Wow, så frän! Vart ska hon ta er i sommar?
    Vi måste höras vidare om träffen...
    Kram

    SvaraRadera