Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 31 oktober 2011

Häxans recept


Av alla godistiggare som kom förbi i kväll var det två små häxor som stack ut. På teckningen syns Häxans skaferi. Koket innehåller jift, ben, brockolli, sniglar, tänder, klor och päls. Och häxorna pep med jättesmå röster "hur många får vi ta" när jag sträckte fram den stora grävskålen.

Sedan iscensatte jag stora dressingmordet i köket. Så går det när man skakar ner dressing - med hög fart - utan att stänga locket. Det var dressing överallt. Och nu är det dubbelt så rent som innan.

I helgen kom jag på ett ungdomselixir - gör bara på samma sätt som då. När jag skulle plugga engelska gjorde jag exakt som för 25 år sedan: städade, tvättade, vattnade blommor, uppdaterade kalendern och eldade i trädgården i fyra långa timmar. Allt måste vara perfekt innan man kan plugga. Sedan uppdaterade jag spellistan på Spotify, lagade mat och kollade en gång till på Rio (jätterolig, 4 dalahästar).

Sedan gjorde jag första steget på engelska kursen. OK, jag är lite politeare nu, och vet exakt skillnad på quite och rather. Men jag tror att Posten haft mer nytta av att köpa mig dvd-tv-serier för pengarna - jag hade lätt lovat att titta utan textning.

På jobbet påstår de att man inte får elda i sin egen trädgård. Var det därför grannen stack upp huvudet över staketet och frågade om jag tänkte röka (vi hade lite svårt att få fyr, det blev en del rök) ihjäl dem? Var han ironisk? Det är ju löjligt, det vore ett bättre samhälle om alla kläder luktade eldrök helgen när man ändå måste tugga i sig normaltiden!


2 kommentarer:

  1. Engelskakurs tycker jag låter förträffligt kul, faktiskt lite avundsjuk!

    Rio, vad är det?

    Varför skulle man inte få elda? Någon ny regel från i år? Har man minsann fått göra förut.

    SvaraRadera
  2. Åh vilket sött recept. Tack för att du förmedlade det till oss :o)

    Killarna var nöjda med sin utekväll. Det var bara jag som tyckte att det var för lite barn på vår gata :o)

    KRAM

    SvaraRadera