Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 25 oktober 2011

Livet i böcker

Alla dessa böcker, i söndags - efter att ha legat i fåtöljen och slappat i drygt två timmar -  kastade jag mig över min sida av bokhyllan. Vi har varsin sida Åke och jag eftersom det mesta han läser är skräp och max 12 % av hans böcker skulle klara min utrensning.

Tre kassar böcker står nu i källaren. Det är antingen gamla skolböcker eller rätt nya deckare - två genrer jag aldrig läser om. Det som finns kvar är en exposé över mitt liv, de smågalna kvinnosaksböckerna jag läste på 70-talet väckte återigen lite kampanda, men den vägs upp av klassikern Borta med vinden. En gammal bortglömd dagbok var jobbig att bläddra i - har jag verkligen varit så förnumstig? Antingen ljög jag grovt, eller också bör jag skicka ett personligt tackbrev till alla som orkade vara kompis med mig!


Även detta fina häfte låg i bokhyllan. Jag sparade det, eftersom det har exakt samma budskap som alla så-här-blir-du-lycklig-böcker som kommit sedan dess.  

Utrensningen kom sig av alla nya böcker som trillar in här. Måltidsboken som jag fick på mässan är Violas bibel i köket, hon kommer snart att dunka igenom varenda kokbok jag köpt och aldrig använt. Punkt av Johan Alander köpte jag bara för att stötta den här killen som skrivit en bok om hur han tagit sig ur ett galet liv av droger och annan skit.

Nyss kom jag hem från ett föräldramöte - mer info om New Body-försäljningen kommer. Det är något väldigt speciellt med det sortimentet - det passar alla som använder kläder.

2 kommentarer:

  1. Duktiga du som gjorde en rensning :o) Skrattade åt dagboken.

    Skicka hit Viola ang New Body. Behöver linnen att ha under karatedräkter :o) Strumpor sitter ju inte heller fel - någonsin!!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej Anna

    New Body? Upplys mig!

    Läsa gamla dagboksanteckningar är en aning skämmmigt, ögnade igenom ett par stycken nyligen jag med-suck. Vilken kanonide att skicka tackkort till kompisar :-)
    Kram

    SvaraRadera