Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 11 oktober 2011

Trafikinfarkt och jogging

Idag var jag sååå sur när jag kom hem från jobbet. Stackars Åke - hemma sjuk och så får han hem en människa med svarta ögon. Det var trafikinfarkten i Stockholm, jag klarade inta att åka bil hem och sitta  där och bli äldre. Jag älskar min cykel, och är förbannat tacksam att Åke går med på att jag får cykla hem varje dag - han förbarmar sig över bilen.

Men nu är allt bra igen - jag joggade medan grabbarna tränade fotboll. Det doftade fantastiskt i Grimstaskogen och de andra motionärerna brydde sig inte ett smack om mig, ingen ställde sig bakom en gran för att mörda.

Buster ligger i soffan och försöker låtsas som om han orkar titta på fotbollen, och jag (som är ledig tack vare fotbollen) ska strax ta en äggmacka med tokmycket kaviar till Landet Brunsås. Tycker att de sätter fingret på intressanta saker om mat - och dessutom är de galet roliga.

Lite längtar jag till i morgon, G och jag plåta hela eftermiddagen. Jag kanske får lite bilder hit, nu får Viola ställa upp igen, mina bilder framför datorn ska vi väl icke publicera.

1 kommentar: