Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 2 oktober 2011

Ärlighet varar

Titta - denna perfekta svamp har jag plockat själv! Efter 20 år kom Åke och jag ut i svampskogen, det krävdes en charmig konsult plus kollega A som går att lita på - så stod vi där och glodde efter trattisar. Som var överallt. Nu ligger de på tork i bastun, då är Åke i sitt esse, när det ska torkas. Från utspilld choklad till svamp, allt har han fixat i helgen.

I fredags när jag stämde av middagsmaten med Buster och kompis J säger Buster "vad bra att vi hemma hos mig, så att det blir god mat". Va?! Jag skämdes och blev även patetiskt stolt över att få beröm eftersom jag alltid känner mig i matbakvattnet kontra familjerna A-Ö.

Turligt skulle Buster in till stan på kalas i lördags (Laserfortet, herregud vad det var mörkt där inne, jag hade fått krypa på golvet) så S och jag kunde njuta av storstaden som man missar här ute i spenaten. Till slut satt vi ute på trottoaren med en delikat latte - serverad av delikat italienare - och njöt. På vägen hem hoppade vi av i Åkeshov och gick noga igenom sortimentet i ny asiatbutik. Åke drack faktiskt ingefärssåsen direkt ur flaskan när vi kom hem - han var tårögd av glädje. Vi rundade av lördagen hemma hos familjen C där vi (ja, det var väl Sara och jag då) planerade killarnas herrmiddag och åt asiatmat och drack vin tills vi var tvunga att släpa oss hem för att palla svampskogen.

Buster och jag åkte till Vällingby för att fixa ett par nya skor - dessa fula foppa ska nu återvinnas. Vi köper alltid på Stadium, eftersom Buster tror att man måste provspringa skorna på deras löpbana inne i affären och jag tycker det är en bra test.
Jag frågade Buster om inte kompis J blir ledsen när Buster klagar på mammans mat. Nää, sa Buster, han fattar. Och håller med. Någon kommer så småningom att få däng för sin ärlighet.
Skrivet till musik från Spotify.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar