Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 3 oktober 2011

Ordning och reda i Sverige

- Jaha, du var här för 5 år sedan, och har inte haft cellförändringar och kommer att kallas vart femte år tills du fyller 60 var så god och sitt upp i stolen! Jajamän, cellprovssvängen måste vara den effektivaste hanteringen i landet. Det tog inte fem minuter så var jag ute igen. Jag fick klä på och av mig själv, men det var precis allt. Inne på hälsa kan jag tipsa om www.ntnu.edu/cerg/vo2max. Några enkla uppgifter och man får veta sin fysiska ålder. Vi har fått alla resultat mellan 32 och 87 (!) på jobbet. Jag är 34, men de frågade aldrig hur stelt det är att nå golvet i högklackat.

Ers Majestäts olycklige Kurt är en riktig bladvändare. Den halvgalne karln har en fru som stöttar honom i vått och torrt. 3 dalahästar.

Och i facebook finns allt från Spotify. Viola har i uppdrag att bättra på min image genom att bara lyssna på ny musik - man vill ju hänga med. Och hon har min inloggning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar