Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 9 oktober 2011

Vännerklubben

Ja så här ser vi kanske ut vi i Vännerklubben, men fotot på boxen med alla 10 säsongerna blev för fult att platsa som illustration till den fiffiga idén som Sara fick. Vi ska träffas, sju trevliga kvinnor, den första torsdagen varje månad och se på Vänner. Vi startade i torsdags, vid den geniala tiden 19.30 (alla har hunnit fixa middag, om man nu har det på listan) och firade med champagne som Åke fixat. Jag älskar magnumflaskor! Det tog lite tid att komma upp i biorummet, mycket att prata om!

Annars ser jag tillbaka på en helg som varit helt oväntad. Viola och Buster var hos Louise och Micke från fredag, och egentligen borde Åke och jag checkat in på Strand hotel och flutit omkring på långa promenader med stopp på olika ölhak bla bla bla (= intellektuell nivå på ölsamtal). Men inget slog in - Åke blev sjuk. Men va f-n, och jag som är världens sämsta Florence.

Men på en skala - hur mycket kunde jag gnälla "stackars mig som inte får bo på hotell och dricka hur mycket öl jag vill, måste jag verkligen vara i mitt fina stora hus och lida?". Nej jag skärpte mig snabbt och skapade min egen perfekta helg. Först en tur till Läkarmissionen, hittade en väldigt ful och billig sypuff som jag ska klä om på den kommande kursen i möbeltapetsering. Visserligen hade jag redan en, men denna nya ska Viola få. Sedan Systemet (ölen) och sedan klippte jag fyrkanter till mina kommande lapptäcken, hela eftermiddagen/kvällen. Nu var jag lite trött, men kvicknade till när jag hittade Americas funniest homevideos, tre avsnitt. Det är inte klokt vad tokigt det kan bli. Och vilken avrundning, två avsnitt av Mad men.

I god stil har jag hållit på här hemma sedan innan 07.00. Storstädat i Violas rum (inte hennes fel att jag sålde henne skrivbord så snabbt och att allt hamnat på golvet) snitsat till Busters (fått Åke att sätta upp lite grejer) och sytt nya gardiner till vårt sovrum. Aldrig för sent för rosa sammet. Med vit spets.

1 kommentar:

  1. JAg kan ICKE ta på mig äran att ensam har kommit på vännerklubben... den spånade vi ju ihop tillsammans :o) Det var i alla fall väldigt trevligt och magnumflaskan var väldigt god.

    Stackars Åke som är sjuk och vad tråkigt att er helg gick om intet... men, det kommer flert illfällen!!!

    Kram

    SvaraRadera