Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 14 november 2011

Det händer bra saker

Som vi eldade! När grannen på landet är hemma på grund av för mycket övertid tar han det inte lugnt - han sågar ner alla stora granar vi kommit överens om. Så vi tuttade på torsdag morgon och blev klara när mörkret föll lördag kväll. Åke hade då varit ute mer på tre dygn än på tre månader, så han såg ut som en ny människa. Jag orkade knappt släpa tvättvattnet ut på stenarna, armarna värkte.

Barnen sprang som torra skinn i mörkret, det är ju svart som i djävulens innerficka på landet. Gatlyktor - que?

Alicia gjorde sig illa i foten - när de hoppade över jättediket - och Viola hämtade henne i skottkärran. En ser väl rätt avslappnad ut - men den andra verkar lite, ja lättlurad.

Sedan gick allt i raketfart! Det är mycket som måste bli sagt så här innan jul (jobbet) och Buster och Birk fyller år. I lördags var det herrmiddag. Sara och jag var mycket nöjda med hela arrangemanget och när vi kom på att fråga barnen verkade de också glada. Viola och Thor serverade, Viola styrde upp alltihop såklart. Var detta en list av Thor (jämför med jag kan inte sortera tvätten älskling - det är sååå svårt) eller är tjejer mer på när det kommer till - servering?

Vi åt fars dags-lunch i Kista med Louise och Micke. Fick en plats där det luktade lagom mycket mat och jag drog i mig en gigantisk vegburgare som la sig som en mjuk buffert i magen. Louise - jag vet ingen som är så positiv - jag var trött och nästan sur när vi kom dit men det försvann så snart jag såg henne.

Igår kväll var Viola och jag på 50-årskalas. Sven-Harry, som jag trodde var ett roligt namn som kompis S hittat på visade sig vara världsberömd i hela konst- och byggbranschen. Hans restaurang var härlig, inte bara för de tekniska finesserna utan även formgivningen på alla saker, maten och inte minst personalen! Väldigt kul att träffa S "gamla" kompisar - jag som skulle hem tidigt blev ju helt pågasad av alla trevliga och roliga människor. Och de små mumsiga bakelserna krävde kaffe som sabbade nattsömnen men det var det värt.

Vilken tur att jag skulle äta frukost med kompis D i morse. Alltid kul att ses, när jag blir pensionär ska jag umgås som f-n med alla jag inte riktigt hinner med nu! Pappa är här - på tal om positiva människor. Han lyckas samla på nya kontakter, till och med på patienthotellet där han fått sin strålning.





2 kommentarer:

  1. Ja det var kul att alla verkade tycka att herrmiddagen var rolig!! Jag tror inte att det var list av Thor av ludda runt med beställningarna :o) Tjejor - Viola - är bättre på sådana där saker...

    Ha en jättebra dag!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Anna- vi måste ses, har understället kommit? Finn en dag eller kväll, lunch,fika eller nåt.
    Kram

    SvaraRadera