Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 17 oktober 2011

Besök i skolan och Giganternas fall

Besök i skolan gör en bra förälder - eller inbillar jag mig bara för att mamma och pappa med experters energi kom på alla föräldradagar, totalt skämmiga? Jag har svårt för lektioner, att hålla mig riktigt uppmärksam. Så idag var jag med på långpromenad. Samling på morgonen, och tillbaka på skolgården vid 14.30. Då hade vi tillbringat tiden i skogen, på jakt efter barr, granar i julstorlek, blåbär och svampar. Jag frös nästan fingrarna ur led - och rumpan - men vilken dåre går i skogen i tajta jeans? Att det ska vara så svårt att komma ihåg kyla.

Det var kul, fick prata lite med lärarna och de andra föräldrarna som var med. Och det var väldigt skönt att krypa ner under värmefilten efteråt, med slutet av Giganternas fall av Ken Follett. Vilken tegelsten, men jag älskar krigsböcker med bra personbeskrivningar. Om någon vill läsa ska jag inte avslöja vilka som dör (det är ju krig). 4 dalahästar. Bokhösten är en utmaning - att hinna med.

1 kommentar:

  1. Vad duktig du var som gick med och vandrade på skogsvandringen. Du missade inte Thor för han var hemma. Han var så förkyld på morgonen att vi bestämde att han skulle vara hemma. Tydligen hade de sagt i skolan (vilket han hade snappat upp) att man inte skulle vara med om man inte var helt hundra!!

    Kram

    SvaraRadera