Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

fredag 17 december 2010

Plötsligt fredag

Det finns en teori att tiden går fort för vuxna eftersom vi redan bestämt oss vad vi ser så vi blir nästan aldrig förvånade. Har tänkt mycket på det och försökt känna mig mer förvånad. Dock inte över mängden folk på stan idag - det var galet i all snömodden!

Att ett gäng ex- och nupostisar skulle ses på restaurang Hjerta ute på Skeppholmen gjorde inte saken sämre - jösses det var som en utflykt innan jag kommit dit till fots från Odenplan. Väl framme blev jag nervös av att vara sen och nöjde mig med en kaffe latte i stället för mat. Supergod! Kul i alla fall att träffa de som slutat, jag ansträngde mig verkligen att inte fastna i en diskussion om höga chefslöner! Suck, det finns roligare saker att prata om än andras pengar - och hade jag velat tjäna så mycket borde jag tänkt på karriären för väldigt länge sedan, haha! Dessutom, en av höginkomsttagarna ser aldrig riktigt glad ut - cå vad kan det då vara värt?

Jaha, jag har köpt alla julklappar nu - spring spring för att hitta rätt storlekar till Åke och barnen! Jag har en tendens att minnas dem som mindre än de egentligen är - gäller för alla tre faktiskt.  Men huvudsaken är att det finns paket att öppna, vi får väl tokfynda på rean om något ska bytas!

Nej, nu upp i köket och stöka för snart kommer gästerna. Jag älskar att bjuda på kött trots att jag aldrig skulle äta det - då tar nämligen Åke hand om matlagningen! Men vitlökssmöret står på min lista och det är dags.

1 kommentar:

  1. Har missat teorin om varför tiden går fort för oss vuxna. Det ska jag försöka tänka på... vad tråkigt egentligen att man slutar bli förvånad över saker!! Hm...

    Skönt att alla julklappar är inhandlade. Jag vart klar med alla igår - känns jätteskönt!!!

    Ha en skön lördag!

    Kram

    SvaraRadera