Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 19 december 2010

Inslagarsöndag

Japp - där satt den! Alla paket är inslagna! Jag varvade Busters och Violas, för att hålla koll på antalet (magkänslan säger att det är bra med lika många paket på julafton, och den har jag lärt mig lyda). Nu är det fröknarnas och fritidskämparnas glögg kvar, men med den fiffiga tejpen från Lagerhaus med texten "GOD JUL till ...............................  från ............................." så blir det en lätt match!

Idag skulle vi åkt till farmor och farfar, men Åke fick ta det själv eftersom farmor var risig och vi är störtförskrämda att bli sjuka till jul. Lite löjligt kanske, man har ju ingen vidare koll på alla snoriga individer som går och tallar på handtagen i skolan. Uppsidan att vara hemma var en promenad med C, idag hade hon tips om en supernyttig choklad som är så full med antioxidanter att en tant som ätit den blivit 124 år. Fast hon år 1,4 kg i veckan - och jag som inte ens gillar mörk choklad. Och dessutom blir överlycklig om jag får fylla 90! Hur som helst, jag kunde inte låta bli att maila chokladsäljaren och vara nyfiken.

Buster är en mysare, något han fått främst efter Åke tror jag. I alla fall, när jag kom in efter promenaden rullade vi in oss i en filt och såg slutet av "Sagan om konungens återkomst". Åh vad den är bra, jag gråter varje gång Eowyn tar av sig hjälmen och säger "I am no man".  Aragon när han ser Arwen där på slutet är också en säker snyftare. Sedan grät jag floder IGEN när det var ett sammandrag av Musikhjälpen på TV, efter att de sänt en vecka, dygnet runt, från glashuset i Malmö. Åh - om jag varit där! Helt fantastiskt, och jag är dryg nog att dubbelnjuta av att de samlat in över 12 000 000 (!) kr eftersom jag skänkte 500 spänn. Handlar all välgörenhet om att förstärka sin egen självbild, det finns risk för det tror jag. Fast skit samma, pengarna gör ju lika mycket nytta ändå!

Veckan som kommer räknar jag med att toknjuta, den innehåller både vintersolståndet (ljusare tider, here I come) och julafton! Önskar bara att jag hade en riktigt bra deckare att sticka emellan med, Min kamp av Knausgård är väl bra, men mer än tio sidor per gång pallar jag inte. Kulturknutten som "inte kunde släppa den" har jag inte mycket gemensamt med.

1 kommentar:

  1. Här hemma har alla paket också blivit inslagna. Så skönt!! Jag räknar också paketen så att det inte är olika mängd till barnen. Går det att undvika en katastrof på julafton så är man lycklig :o)

    Lät mysigt med filmtitten. Älskar också Sagan om Ringen-filmerna.

    Kram

    SvaraRadera