Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 27 december 2010

Måndag den 27 - efter jul

Julen skulle man vara - så efterlängtad-uppskattad-saknad! Igår kom vi hem, Åke körde som vanligt som en klocka i snöstormen. Famlijens horoskop för 2011 är lovande, speciellt för Buster vars kärlekschanser exploderar lagom till snön och ger honom ett fantastiskt rosaskimrande årsslut!
Väl hemma längtade jag genast tillbaka till Tällberg. En kille, låt oss kalla honom Bollnäs, hade all tid i världen att berätta om sin planerade annandag med kompisarna, trots att han stod med massor av disk att plocka undan. Är det en stockholmsskada att jag nästan tror att Bollnäs är lite bakom, som tar sig tid att babbla? Sedan hade vi den lille God Jul, som sa God Jul så fort man fick ögonkontakt - han satte verkligen min fantasi i rörelse. I duschen berättade Marianne glatt och tokfrivilligt om sitt ärr pga bortopererad livmoder. Viola stod artigt och lyssnade, medan vattnet strilade och hon funderade över om hon bara kunde gå därifrån.

Men när vi fyllt kylskåpet kändes det bättre, jag slog in paketen till Louise, Emelie och Micke som kommer för att fira med oss idag, tog bort överblommade hyacinter och fantiserade om allt jag ska sy när jag får tid. Alltid samma sak efter några dagars ledigt. Idag lämnade vi barnen själva hemma (morfar kommer vid 11) och då satt Buster med sitt Polislegobygge, han var överlycklig igår när hans gissning óm jättepaketet slog in. "Jag har en laptop", stönade Viola i sömnen i natt.

Pratade lite med F i telefon, det var verkligen alldeles för länge sedan, vi kommer ifrån varandra! Hoppas att han kan komma en sväng med sin engelska flickvän innan de drar tillbaka till London! Snart är jag bara hans gamla faster, har insett att man måste jobba med alla relationer, inte bara den äktenskapliga! Men jag har utvecklats, kunde rusa in på Stadium och byta Åkes braller (trasig dragkedja) och rusa tillbaka till bilen utan att titta på reasaker - det är skickligt! Har satt ett lås på plånkan för allt utom mat, kalas och presenter, livet får inte blir för trist... Ska låsa upp vid säg sista februari.

1 kommentar:

  1. Jag vill gärna ha en uppföljning om du lyckas hålla din plånbok låst till den sista februari.. :o) Härligt att ni har haft en sådan mysig julhelg i Tällberg. Antar att det inte är sista gången ni åker dit över jul!
    KraM

    SvaraRadera