Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

torsdag 16 december 2010

En lyckad torsdag

Mycket nöjd med idén att jag kan lägga in nya recept här på bloggen och sätta etikett - farväl alla papper som stökar till och dessutom aldrig är instuckna i den bok jag trodde!
Har faktiskt nästan julstädat i kväll! Med ett avbrott för julkalendern gnodde jag järnet - det bästa som finns är gäster (fam I kommer imorgon). Till och med ugnen är ren, trots att jag inte väntar någon inspektion där. Dessutom behäll jag den fina jobbklänningen på hela tiden, det blir liksom lite mer glamour på det sättet!

Idag har jag även lyckats sätta två kryss på, och skriva under, ITPK-blanketten. Smått sensationellt efter att ha skjutit upp det i sex veckor. Pappa hade skrivit en instruktion som passat varje idiot och när jag upptäckte att halva papperet upptogs av ett recept på äppelkräm blev bördan ännu lättare.
På jobbet åt vi gemensam jullunch, jag hade tur och fick risotto i stället för de mystiska skivorna av olyckliga grisar som befolkade de andra tallrikarna. Sedan fick vi en bok av Håkan Nesser men den ska jag inte läsa eftersom den verkar handla om ett försvunnet barn. Inget sådant för mig!

Ligger bra till hos Buster efter att ha köpt honom TVÅ förpackningar gummisnoddar som formar sig som olika saker när man tar av dem. Tydligen poppis att ha runt handlederna och byta, skryta, njuta eller vad de nu gör med dem. Sedan kokade jag risgryngröt som fick mvg - skönt även om jag tävlade med plasttuberna på ICA.

Toksnö hela dagen, hade tur som fick skotta eftersom Åke inte var hemma - kul!

1 kommentar:

  1. Trevligt att veta att du kommer att lägga ut lite recept :o) Ska hålla ögonen öppna!!
    Ja, de där gummisnoddarna är det ett jäklans prat om just nu... var köpte du dem??? Birk har fått några stycken från tjejer i klassen och nu börjar Thor bli avundsjuk.
    KRAM

    SvaraRadera