Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

onsdag 22 december 2010

Försvunnen tisdag

Igårkväll var det trångt om saligheten framför datorn - där satt ju morfar och njöt av Mac-kontakt! Sedan var jag för trött, efter att ha tittat på Morden i Sandhamn - vid köksbordet - med Buster bredvid som kollade Lilla al Fadji på You tube. Får för mig att han inte ska vara ensam när han surfar, det finns ett lugn och ro-pris att betala för den åsikten!

Hur som helst - igår blev jag vansínnig mär jag kom hem och upptäckte att Viola och E stod i dörren med en stor flasla cola. Suck - den där satans läsken - jag ska sluta köpa mer än som går åt precis under helgen! Alla dessa tandtroll, kalorier och allmänna sopor som bara rinner ner i våra barn!

Nu har jag dock kommit till mig, efter en god natts sömn på värmedynan, med en mycket gladare rygg - och en härlig lista på vad som ska bockas av innan den stor dagen JULAFTON! Allt är kul - och det är underbart att packa ihop alla papper, snören, märkliga tejpsorter och pennor som är kvar efter paketinslagningen. som i år varit extra kul eftersom jag haft mitt tjusiga pysselbord!

Nu ska jag tokjobba, alla vill ha leverans innan jul, samma sak varje år.

1 kommentar:

  1. Härligt att höra att ryggen är bättre!!! Hade inte varit roligt att ha ryggskott till jul!!!!
    Kram

    SvaraRadera