Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

torsdag 23 december 2010

Dan före dan

Åh - till och med kaffet smakar bättre dan innan dopparedan! Nu ligger en jättehög med paket och väntar, Buster och Viola har nogsamt gissat innehåll. Och ändå har de inte ens sett de största paketen! I år har vi verkligen haft flyt med bra saker tycker jag - även till Louise och Emelie. Egentligen skulle jag kunna skriva vad eftersom ingen av dem läser, haha!

Hemma står en fin vit amaryllis till Eva, dekorerad med minimarschmallows - de ska föreställa snö - och nu funderar jag verkligen hur mycket dekoration det är kvar när jag kommer hem och ska skicka iväg pappa med paket och blomma. Det vore typiskt Buster att kolla om ALLA vita små saker är ätbara. Igår spelade barnen fiol med pappa, det såg för roligt ut när Buster skulle hålla fiolen som framstod som cello i hans händer. Jag borde ta tag i det där med instrumentspelandet, uppenbarligen är båda barnen musikaliska och de sjunger som Guds änglar i himlen! Kanske ett nyårslöfte även om jag egentligen tycker sån't är fjantigt - varför skjuta upp saker man borde göra!

Har köpt något nytt från aloe, aloe 2 go. Innehåller ännu mer vitaminer och antioxidanter, tänkte prova det under januari med planen att inte ens bli i närheten av förkyld. Läste att en normavuxen blir förkyld fyra gånger om året, och barn upp till tio gånger. Ja, normala är vi tydligen inte - som tur är!

Här på jobbet (ja, jag skriver här för en gångs skull) är det lugnt på gränsen till sövande! Om jag ska göra bokslut över 2010 redan, så har det varit ett riktigt kanonår, och jag har en väldigt tydlig bild av vad jag/vi ska satsa på 2011. Vi är riktigt duktiga, nu ska jag bara berätta det för alla som vill lyssna - och resten! Och få snurr på den där kalkylen som visar lönsamheten med inhouse.

Igår var jag inne på facebook - börjar tröttna på de som gör inlägg till alla kontakter, som bara riktar sig till ett fåtal - det är verkligen skittrist. Kommer att lämna den här adressen till ett fåtal och sedan skippa fejan, senast det var något intressant där var när folk skrev om upplevelser på All helgona-helgen, det kändes lite lite äkta.

God God God Jul till dig Sara - min enda följeslagare i bloggvärlden, haha!

1 kommentar:

  1. GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!!

    Jag hoppas att ni får en underbart mysig jul dit ni åker.. koppla av ordentligt och bara njut av att vara lediga!!!

    Många julkramar
    Hälsa hela familjen!

    SvaraRadera