Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

onsdag 29 december 2010

Onsdag innan nyårsafton

Aj aj, idag var det trögt att få fart på arbetslusten, men det lossnade över en prima lunch (sällskapet, inte min gamla vanliga briemacka) följt av att en trevlig beställare bjöd på finkaffe. Finkaffe - det är salladsbarens svindyra latte, jag inbillar mig att de skulle öka försäljningen med 500% om de sänkte priset med 50 dito. Någon som är mer ekonom än jag kan räkna ut om denna ekvation håller.

Hur som helst - efter jobbet träffade jag P som jag inte sett på skämmigt länge och det var såklart hur kul som helst! När vi pratat igenom barnen och hur de mår - vi är ju inte bara vänner vi är även mammor - övergick vi till ett intressant sydamerikanskt samtalsämne där jag ökade på min kompetens betydligt och fick något att fundera på.

På t-banan hem var det så sabla kallt att jag bestämde mig att det där plånbokslåset inte ska få tvinga mig att få händerna avfrusna, så jag rappade in på Stadium och köpte ett par supersnygga vita skinnvantar (som jag spanat in redan förut men stoiskt hängt tillbaka). Alltså väntade jag på bussen i värsta elegansen, vågade inte ta av dem och tappa dem på det smutsiga golvet.

Kom hem till ett spa där Viola behandlade Buster, ska försöka skriva in mig där så snart som möjligt! Pappa och jag pratade om landet, det sätter alltid igång en massa funderingar - så nu lägger jag mig och tänker på bryggor!

1 kommentar:

  1. Sköna (snygga) vantar faller också inom kategorin "nödvändigt ont" :o) Helt ok att köpa med andra ord. Vad trevligt med spa-behandlingar i hemmet. Jag skulle också skriva in mig direkt.
    Kram

    SvaraRadera