Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 20 december 2010

Måndag strax innan julafton

Jag gnäller klart direkt - har nästan ryggskott för första gången i mitt liv! Satan, vad det gör ont att kravla sig ur bilen!  Också en erfarenhet - jag lägger två fingrar på bibeln och lovar att aldrig mer tänka "skynda dig" om någon som har ont i ryggen! Och det suraste är att det verkar vara mitt eget fel, slarvade med yogaövningen och var någon helt annan stans i tankarna. Det verkar som om de där munkarnas 2000-åriga erfarenhet slår min, hmmm!

ANNARS är allt bra! Var på en liten föreläsning om att att läsa tidningen i ipaden - lobbar nu stenhårt för att vi ska ha DN så. Också, jag kan inte skiljas från min papperstidning. Strosade hem genom stan, njöt av att inte vara klappstressad. På t-centralen stod det två ensamma kassar, och jag spurtade raskt upp för närmaste trappa, den där bombmannen har satt spår i tankarna.

Hämtade tre paket på ICA, julens laddning av aloe vera så att vi håller oss friska, plus två bokpaket som jag inte riktigt kom ihåg att jag köpt. Alltså, det är något med nätbokhandlar som gör att jag tappar kontrollen och får för mig att barnen är veritabla boknördar! Idiotiskt, men nu har jag även fyra fina pocket till mig själv att julläsa.

Viola kommer strax hem från kalas, vi ska gå igenom dagens julkortsskörd, jättemysigt! När Buster är ombytt och klar väntar nästa guldstund - adventskalendern framför svt play!

1 kommentar:

  1. Inte roligt med ryggskott. Hoppas att det ger med sig snabbt!!! Kan du inte hitta någon yoga-övning som "tar bort" ryggskott??? Två ensamma kassar på centralen - då hade jag också sprungit åt andra hållet... läskigt...
    Trevligt med massa julböcker att läsa!!
    Kram

    SvaraRadera