Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

fredag 2 december 2011

Massage var det här

28-29 januari går jag på kurs. Massage till husbehov på Axelsons. Man masserar i par (inte sååå konstigt kanske) och så länge jag är ensam får jag leva på hoppet att någon ensam toktrevlig/-snygg kvinna/man dyker upp. Haka på någon?
Detta är ett komplement till Åkes julklapp. All in.

Årets julkalender får hittills 5 dalahästar. Kul när barnproduktionerna är fint gjorda. Vi spelar in alla avsnitt.

De senaste dagarna har jag hamnat i samtal om vad barnens julklappar kostar. Vi köper aldrig så dyra saker annars, men... Jag har fått den på jobbet, så egentligen är den gratis och andra förklaringar. Jag säger inget, men funderar om jag behöver ursäkta mig för de julklappsval vi gör.

Jag tänkte ha fina röda bilder fram till jul - och visst är Violas otand röd? Hon drog ut den själv eftersom tandfen Åke då betalar dubbel taxa. Vi hörde ett karakteristiskt ploff.

1 kommentar:

  1. Ah, en recension av julkalender, den såg mycket lovande ut de korta snuttar som visades på förhand. Har förstås missat den men måste ju erkänna att jag ff vid denna ålder är lika nyfiken varje år och undrar om det kommer bli en RIKTIG julkalender, likt de som gick på vår tid. Ska alltså kika på ett avsnitt.

    På massagekurs, vad kul!
    Jag ska nog boka in mig på någon kurs av något slag-när man jobbar mycket är det så himla befriande att ha en kurs att se fram emot där man kan släppa all stress! Nu har jag avverkat italienska, silversmide och 2 journalistkurser. Vad sjutton ska jag göra nu?

    Bara en parantes: 23.15 och grannen börja banka?

    Bara röda bilder fram till jul-du är då fyndig.

    Viola är smart tjej:-)

    SvaraRadera