Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

lördag 24 december 2011

Var är det goda julgodiset?

Julstämningen har infunnit sig ordentligt här - vi öppnade alla paket redan klockan 11! Sedan tog jag nästan livet av Viola genom att tvinga ut henne på en promenad (!) medan Åke och Buster satte i gång Skylander och nu pågår det vild vispning av dip uppe i köket. Eftersom vi är dåliga på julmat får alla önska vad de vill. Då gäller det att ta ut svängarna - alltså har barnen önskat sig Keldas tomatsoppa. Va?! Det förklarar de med att de är påtvingade hemgjord tomatsoppa resten av året. De uppskattar inte alls att jag som huld moder försöker undvika glukossirap och tillsatser.

Men det blir lätt matlagning och mer plats för den hemgjorda glassen som ska tillagas i glassmaskinen barnen packade upp i morse. Åke har bokat in en helkroppsmassage redan i morgon.

Det var ingen som öppnade när jag knackade på i husvagnen igår. Vi var även hemma hos Ingrid och Kalle med en julgrupp, de hade en rätt redig dag även om Kalle råkade ge Buster ett litet kuvert som det stod God Jul Joakim på. Till och med den annars så lättstötte Buster skrattade. Sedan körde Kalle fram Ingrid till telefonen - hon satt kvar på sin kontorsstol och hade rullatorn framför sig, vi skrattade så vi grät.

Ojsan, nu måste jag ta ett glas champagne och lugna mina nerver. Åke gav mig just i uppdrag att plocka fram allt godis jag gjorde med Sara och Nenne. Nu är det ju alltså så att jag råkat äta upp det mesta, det där är ju flera veckor sedan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar