Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

torsdag 22 december 2011

Tomtemor har slagit in sina paket


Som semester - här sitter jag och gör inget annat än knattrar. Har just slagit in alla julklappar. Paketen på bilden är till fritidsfröknarna. Jag samlar in pengar inför varje jul och sommar av två skäl. Ett: de ska absolut ha present, jag skulle inte klara deras jobb i två dagar med föräldrar som kommer för sent och har taskiga förklaringar. Två: mamma samlade till fröknar, det verkar finnas en hemlig mammaupprepningskod.

Idag köpte jag den sista klappen, pyssel till lilla Sofie. Kusinerna är här och sover över, mysigt. Jag är ledig i morgon och ska städa lite i all välmening och sedan göra julgrupper till de äldre människorna. Om jag vågar ska jag gå bort till husvagnen som står på parkeringen och se om han som bor där (?) vill ha en liten julkorg.

Tomtemor exklusiv gjorde succé på jobbet igår. och hon är lite tjusig med den vippiga kjolen. Blir det samma reaktioner om jag köper en sjuksköterskeuniform på den där sajten? 2000 personer på tunnelbanan sa God Jul igår i alla fall så visst kan utsidan räknas ibland.

4 kommentarer:

  1. Du är så bara bäst. Underbart att faktiskt våga gå ut i en Tomtemor exclusive. Men du är så snygg i din tomteklänning.

    SvaraRadera
  2. UNDERBART!!!! Instämmer med Nenne - du är bara så bäst!!! Suveränt kul att 2000 pers sa God Jul - det hade även jag gjort om jag hade sett snygga dig i denna klänning!!!

    Ha en JÄTTEGOD JUL!!!

    Kramar till hela familjen från oss alla här hemma!!!

    SvaraRadera
  3. Du är bara du Anna som kan vara så härligt crazy, för att inte tala om modig...hahahha, vad underbart- i princip alla du mötte julhälsade automatiskt - det här var det roligaste på länge.

    Håller med om att du är läckert klädd i dräkten, vågar knappt tänka på vad som händer om du ska ge dig ut på stan i en sköterskeuniform:-)

    Julkramar!

    SvaraRadera
  4. DU ÄR SUPERFIN!!!

    GOD JUL från oss i värmen!!!

    SvaraRadera