Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 4 december 2011

Tomteparaden har börjat

Tomten har tappat sina stavar, men hittat en stor röd julost i kylen... Den här tomten köpte mamma till mig någon gång på 70-talet. Plötsligt tycker jag att han är lite stilig - är det för att männen i min årgång börjar se ut så här?
Nu är alla new body-paket uppsorterade och det är skönt att pricka av! Jag sprang med A i morse och fixade på jobbet igår fm när Buster hade handbollsmatch. En rätt händelselös helg som ändå gjort innan-jul-listan lite kortare.
Barnen och jag tittade på Så mycket bättre eftersom Laleh och Timbuktu är mina favoriter. Viola har aldrig hört talas om någon som är med men hon har rangordnat dem;  Laleh, Timbuktu, Lena Ph, E-type, gubben utan glasögon och gubben med glasögon.
Eva D hade hon inte ens märkt. Nu är det dags att stryka Åkes skjortor för veckan. Jag gör det gärna, som meditation.

3 kommentarer:

  1. Apropå årgång och ålder- idag när L och jag vistade ett par antik-butiker slog det oss att de flesta av dessa saker som var till salu är sånt vi hela tiden kommenterade:
    - Åh, en sån här hade vi när jag var liten.....

    SvaraRadera
  2. Söt liten tomte!!! Enligt Thor och Birk är det sååå mycket bättre att åka utan stavar :o) Han kanske har anammat det!!

    Edamerost är underbart gott. Ska också ta och köpa mig en röd, fin och rund ost nästa gång jag handlar!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har precis laddat ner SÅ mycket bättre, säsong 1, tänkte ge det en chans eftersom det verkar vara så poppis där hemma! Edamer, jag saknar det väldigt just nu, sååå gott. Min favvo ost i December månad, och billig är den också, förhållandevis,,,,KRAM KRAM från Thailand!!!

    SvaraRadera