Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

torsdag 29 december 2011

Snällhet, kulturmorgon och The girl with

59 poäng i den galna raftingbanan på Kinect Adventures - jag är nöjd. Korta personer har lättare att krypa omkring bland hindren, Buster hade visst nästan 100 p.

Juldagsmorgon kom vi till Media Markt Barkarbys kulturmorgon kl 07.50. Kön slingrade sig säkert 300 meter. Jag var bara med som nyfiken, annars hade jag fått en hjärtattack. Det var mest kul att kolla människor som lycksaligt gick mot kassan med Mac-paket tryckta mot bröstet som om det varit ovärderliga spädbarn!

I tisdags var vi på bio - The girl with the dragon tattoo. Jag är som galen i de där historierna, den var precis lika bra som den svenska versionen! Kul att det finns minst två tjejer i världen som kan spela så inga karlar i världen vill bli jagade av dem. 5 dalahästar.
Igår var Sara med familj här, det är perfekt att träffas vid 19 när alla käkat men fortfarande är pigga. Killarna körde Skylander och wrestling så svetten lackade, Åke fick små vänliga psykiska knuffar åt X-box-hållet och ta-da nu kör Buster och han bil så det dånar i TV-rummet.

Pappa hade med sig Percy Barneviks bok - signerad med Till Anna från ... Fantastiskt, jag är ett stort fan av honom. Han verkar tänka stort. Och snällt. Jag försöker också vara snäll, men måste ändå skratta åt en av figurerna på bilden.



1 kommentar:

  1. Är lite sugen på att se dem amerikanska versionen, jag är lite emot att amerikanarna aldrig nöjer sig med utländska bra filmer utan måste göra det till sitt eget men ok då, jag blir ändå nyfiken!

    Jag vill önska dig och din familj ett gott slut men framför allt ETT GOTT NYTT ÅR ifall vi inte "hörs" i morgon!

    Nyårskramar från mig!!!

    SvaraRadera