Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

fredag 30 december 2011

Kanske nyttigast att sova in det nya året?

Jättelätt att ge nyårslöften på nyårsdagen - jag lovade omgående när jag vaknade kl 11 att dricka mindre skumpa nästa nyårsafton. Frank hade gjort verklig nytta på nyårsafton - tack vare alla katthår var vi tvungna att storstäda då en av kvällens gäster var allergisk. Det är lättare att vara bakis med ett välstädat hem. Buster och hans kompisar jublade, de fick äta hur mycket skorpor och pepparkakor de ville till fika eftersom jag inte orkade sätta stopp. Åke fördrev dagen med att köra bilbana på X-box, det visade sig vara Highway One, hoppas nu att han inte tröttnar på den utan att vi verkligen tar oss till USA i år.

Idag var jag inte arbetssugen, men vad hjälpte det - bara att kvista iväg i mörkret. Humöret vände när en liten kille roade hela t-banevagnen med sitt filosoferande om det
1. var OK att säga Juholt också i stället för att svära. Det tyckte han inte.
2. om det var rätt att sparka tjejen för en chokladkaka när Juholt fick sitta kvar trots att han stulit till sin hyra som grabben sa. Detta var orättvist mot tjejen, en chokladkaka kan man ju nämligen ångra att man ätit - som mamma gör, sa grabben och tittade på sin pappa. Jag fick aldrig reda på om man kan ångra sin lägenhet, men det var fler än jag som satt och glömde att det var en rätt mörk måndagmorgon.

Sovbilden 2011 måste vara Viola och Frank som ligger på fårfällen tillsammans.

3 kommentarer:

  1. GOTT NYTT ÅR!!! Vill jag självklart inleda det nya året med! Söt bild på dotter och Frank. Jag gillar namnvalet av katten stenhårt!!! Ja var man seg eller seg på nyårsdagen, faktum var att vi kikade på lite traditionsenlig backhoppning via SVT i soffläge på kvällen. Det var lite småmysigt! Snart är man väl på banan igen, det tar ett par dagar när man är så här "gammal";o)

    KRAM från Kamalatanten!!!

    SvaraRadera
  2. Det var en rolig historia, barn säger ofta så bra saker, som är så logiska, i alla fall med deras referensramar mätt. Även om jag i detta fallet håller med den lilla gossen även med mina referensramar.

    SvaraRadera
  3. Nämen, här är ett inlägg som jag har missat helt och hållet!!!

    Trevligt att ni hade en härlig nyårsafton, och även om huvudet var tungt dagen efter så måste ni ju haft roligt kvällen innan ;o)

    Det var en rolig liten kille. Hade gärna också lyssnat på hans filosoferingar :o)

    Ha en bra helg!!!

    Kram kram

    SvaraRadera