Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 6 december 2011

Årets julkrubba och missförstånd

Så här kan man göra med en New Body-låda - en julkrubba. De tre vise männen är faktiskt gamla, inhandlade på Läkarmissionen.

Annars har dagen gått i uppenbarelsernas tecken. Buster vill se filmen Hur många lingon finns det i affären. Han har mycket svårare att relatera till hur många lingon det finns i världen.

Jag lyssnade på  Lars Winnerbäck-favoriten En tätort på en slätt. Har alltid trott att han sjunger att de sitter på balkongen och dricker en bourgogne.
Nu visar det sig att de sitter på balkongen och blickar ut mot går'n. 

Till slut utbrister jag att jag får en mental härdsmälta om ingen gör som jag säger (läs barnen gör sig i ordning för kvällen). Det har du ju redan säger Buster. Jag tror inte att han vet vad det är, han får ibland saker bakom foten. Lyckas jag med kvällens ärtsoppa kommer det recept på den.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att det var en väldigt fin julkrubba!!

    HA HA... din version med bourgogne var bäst!!!! Den tycker jag att du ska hålla fast vid :o)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag skrattade också åt textfelet, jag tycker din version var bra mycket bättre, så det så!!! Julkrubban var kul! Ärtsoppa, mums, med Johnnys senap mmmm!

    Kram kRAM

    SvaraRadera
  3. haha...och jag skrattar åt "bakom foten", inte elakt Anna, men ganska kul med tanken på att han är inte ensam...att få om bakfoten är det enda uttryck i den vägen jag har hört. :-)

    Det där att höra fel på låttext kan verkligen bli hur kul som helst, tror jag sett en sådan hemsida med expempel för länge sedan....

    Ha det så trevligt på torsdag!

    SvaraRadera