Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 29 november 2011

Blossa 2011, utvecklingssamtal och pepparkakor

Tydlig doft av kaffe, lagom glöggsmak (det lackar ju ändå mot jul) och den mest underbara eftersmak av - kaffe. Där satt den, min första alkoholrecension. Vi fick Blossas glögg 2011 i lördags, och det finns alltid en anledning att kvällsmysa.

Violas utvecklingssamtal sköts upp och Åke blev snuvad på konfekten.  Nu kan jag skryta med en obruten svit av den där svällande känslan som drabbar mig när barnen får beröm. Vi hade svårt att komma på något hon kunde förbättra (att städa bänken är inte aktuellt, hon lär nog få städa i livet) så jag ska skriva ut detta inlägg och plasta in och ta fram när det eventuellt blir lite tonårskörigt.

Så jag gick hem och bakade pepparkakor med barnen! Ja, jag ska göra egen deg när jag blir pensionär men nu hade vi köpt färdig och den gick att äta... Buster bakade en gran till sin kusin (syns längst upp till vänster) och jag gjorde pizza samtidigt och vi skrek lite till varandra men det var bara välment.

Igår kom jag hem strax innan 1 på natten. Men det är värt att åka i Stockholm - annars tappar jag mina vänner. Hemma hos S försvann kvällen, med god mat, gott vin, rom. I morse var det hemskt - och allt blev bra när den väluppfostrade killen på Säkerhet skrev att Du är bäst. Allt för att jag gjort en fin bild till honom - det stämmer att en komplimang kan lyfta en människas dag!

Det tog 1 timme att lägga barnen - de här frågorna om kondomer - var kommer de ifrån? Viola har tusen frågor om vem som åker dit om två 14-åringar har sex. Herre Jesus giv mig styrka att inte skratta - livet verkar rätt långt från debut till slut.





4 kommentarer:

  1. Du har en fin blogg. Du lägger ut bilder i varje inlägg och det gör inläggen mer intressant. Ska läsa mer. (Jag är Brittis lillebror, BTW. Jag läste en kommentar och sen hamnade jag här!)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att glöggen var så god. Jag tyckte däremot att den glögg vi drack hemma hos er var underbart god... mums!!! Den ska jag drömma lite om :o)

    Härligt med trevligt utvecklingssamtal och jag förstår att det inte fanns något att förbättra direkt. Hon är ljuvlig Viola!!!!

    Det var ju en bra fråga du fick på kvällskvisten. Svaret på den är: Den som åker dit är den som blir anmäld :o)

    Kram o hej

    SvaraRadera
  3. Tack för din visit, timmarna så försvinner fort, vi pratar i ett och ändå finns mer att säga:-)
    tack för dte fina armbandet, använde det direkt dagen efter.
    Kram från ett hotellrum vid Stora Torget i Mailmö-din hjärtestad.

    SvaraRadera
  4. Obs, jag kan stava-egentligen....haha...

    SvaraRadera