Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

fredag 16 december 2011

Släktträd på facebook

Åke har vunnit alla böckerna i jobbets Augusttävling. Jag tävlade i hans namn, så ljuset faller egentligen på mig. Härligt!

Annars spränger vi gränser här i familjen. Igår var Viola hemma från skolan - till slut plockade hon upp bacillerna som svävat i klassen. Buster satt och snorade på kvällen. Så de fick vara hemma idag båda två och ta en softardag. Egentligen är det mot mina principer, skolan kommer alltid först. Men mönstret återkommer innan varje jul/sommarlov. De är trötta. Nu har de haft en riktig syskondag ihop och den måste varit bra eftersom Buster har en stor bula i huvudet och de båda glädjestrålande berättar att de slagits om en nalle.

Radion jag tillskansat mig på jobbet är inställd på P3 och Musikhjälpen. Det är så bra - idén, människorna, alltihop. Har gjort ett mindre misstag på Facebook. Viola ville att jag skulle ange vilken relation vi hade till varandra - jag råkade klicka i att hon är min mamma.


1 kommentar:

  1. Skönt att barnen plockade upp bacillerna nu - då är de friska till jul :o)Den här tröttheten inför kommande ledighet känner jag själv igen. Känns som om jag skulle vilja sova jämt!

    Så klart vi hinner en fika innan jul. Helgen är lite fullspäckad, men vi kanske kan ses en kväll i veckan och pladdra lite :o)

    HA HA - kul med missen på facebook :o)

    KRAM

    SvaraRadera