Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 11 december 2011

Luciatåg från baksidan + Tintin

Så här ser luciatåget ut i år - från baksidan. Pepparkakan Buster befinner sig bakom tomtarna. Det var väldigt mörkt när vi kom dit och jag formligen sprang efter Åke in i gympasalen. Det är ju han som har lokalsinnet. När vi mirakulöst hittat en en sittplats krokade jag arm med en man som liksom stelnade till. När jag tittade riktigt nära på honom i mörkret så var det bara att utbrista "Du är ju inte min man"

KattFrank som vi ska passa över jul och nyår provbodde fredag-söndag. Vilken hårboll, oj vad jag kommer att städa. Varje gång Frank får syn på mig tittar han med sina tefatsstora ögon - liksom undrande vad jag gör här (i mitt eget hus). Kanske är han sur att jag knuffade honom ur sängen. Sorry - men djur i sängen satte mamma p för redan 1966.

Buster fyllde ju nio i lördags och det firade vi hela dagen. Finfrukost, besök hos farmor och farfar där Buster fräckt räknade pengarna han fick, och slutligen Tintin i 3D. Svenskt tal - amerikanarna tror ju att Milou heter Snowy. Filmen var jättebra, 4 dalahästar.

Igår började jag julstäda - se hårboll ovan - och det som tog längst tid var Violas garderob. Belöningen var fyra kalasstrumpor som egentligen är mina. Viola skyller på vår lille tvättgubbe Åke som inte kan skilja på våra kläder. Nu är i alla fall granen inklusive belysning uppe, påklädning i morgon.

Annars funderar vi skarpt på Violas språkval till 6an. Ryktet går precis som alltid. Franska är svårast, spanska lättast och tyska mitt emellan. Tyska, ingen här kan ju hjälpa henne. Jag får ta en kurs nästa höst helt enkelt.

Buster satt och diggade till Tomas Ledin, han riktigt myste. In kommer Viola, sträcker fram handen och säger "God kväll min herre, när går ni i pension?" Så mossig tycker hon att TL är.

4 kommentarer:

  1. HA HA... skrattade åt att du armkrokade fel man. Det var kul!!

    Kul att ni var och såg Tintin. Skulle lätt kunna se den en gång till känner jag. Längtar tills den kommer ut så man kan se den hemma.

    Språkval. Ja det är inte lätt. Vi grubblar också här hemma. Thor vill välja franska?!?!?!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jaa det var jätteroligt att du krokade i fel gubbe, ha ha!!! Nästan ännu roligare är att Viola anser att TL är så mossig, jag håller med henne på alla plan om det!!! Spännande med språkvalet. Här lär det bli tyska (pappan är ju halvtyskt). Önskar dock att det skulle bli spanska. Jag älskar spanska, skulle gärna kunna tala det själv!

    Kram från värmen!

    SvaraRadera
  3. *S* du är så rolig Anna. Men jag tror inte att mannen hade så mycket emot att bli armkrokad av en vacker kvinna i mörkret en luciamorgon. Hade han något att gå och drömma om resten av luciadagen :-)

    Det sägs ju att de har kinesiska som val i hässelby villastads skola, det tror jag på i sådana fall. Kineserna håller ju på att ta över allt.

    SvaraRadera
  4. Tack Anna , kläderna har kommit och idag är de tvättade och redo för snar användning. Jag är hemma och är sjuk IGEN. Detta år har slagit rekord i förkylningar. Fast jag flanelljobbar...sorry to say.

    Du är för rolig! Tänk att karl inte sa något..hahaha....nä, det är klart, varför skulle han? Då skulle ju det roliga vara slut för hans del.

    Franska är ju en aning knepigt men kan man sin franska grammatik har man inga problem att lära sig vare sig italienska eller spanska.
    Kram

    SvaraRadera