Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

fredag 6 januari 2012

Amaryllisar och uppföranderegler

I bastun ligger en jättehög med tidningar som jag inte hunnit läsa. Alla fynd och tips av typen bästa garderoben när du ska på semester till Sahara och andra listor har legat olästa och jag har inte saknat något. En hel del av de där tipsen handlar om hur man klär sig för att i ett nafs förvandla jobboutfiten till en passande dito för en natt på stan - det är väl där mitt behov sjunker. Men jag gillar de här tidningarna - upptäckte jag inte spikmattan två år innan den blev en fluga?

Och det finns mer att läsa. Violas digra lista på vem som får komma in i hennes rum, hur dessa utvalda ska bete sig, och vad som händer när vi (ja, jag är en utvald) eventuellt dabbar oss - detta är ingen lek! En punkt som roar mig är att man inte får vara sur i hennes rum.  Om jag sätter upp en lapp på ytterdörren att ingen surkart får komma in i huset får vi vissa dagar skapa en zon med ingenmansland för vår fina nästan tonåring.

Julutstädat var det här! Alla tomtar ligger fint nedpackade, jag har faktiskt upptäckt ett par stycken på jobbet som jag gärna packat ner. Endast fem knoppiga amaryllisar är kvar - jag förstår inte hur någon kan beräkna när dessa egensinniga varelser ska blomma!

2 kommentarer:

  1. Anna
    Amaryllisar brukar jag köpa till första eller andra advent om stängeln med hyfsad tjock knopp är en och en halv dec hög.
    Har de inte kommit tillräckligt nära blomning till julafton burkar jag vattna lite mer och låta de stå varmt en tid innnan.
    Oftast har jag blommande a till jul :-)

    SvaraRadera
  2. HA HA.... skulle gärna läsa en lista vad som är bäst att ha med till Sahara :o)

    Spännande med lista vilka som är välkomna in i hennes rum :o) Det var ju tur att du stod med!!

    Här hemma har tomtarna glatt packats ner och ligger nu på vinden och slumrar i 11 månader!

    Kram

    SvaraRadera