Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

torsdag 1 september 2011

Duktyngder

Vissa saker är för fina att användas till det de är tänkta för. Det gällde de tjusiga duktyngder jag fick i 50-årspresent. Och nu har jag hittat ett användningsområde - jag har hängt två av dem på en klänning jag köpte på Myrorna förra veckan. Viola bara smällde av, jag tycker det blev fräsigt. Fräsigt - ett ord vi använde på 70-talet - är tydligen modernt igen, jag hittade det på Kissies blogg (ja vi läste den på jobbet, som en liten social utflykt när vi hade totalt oflyt med inspirationen. Den var helt hopplös, jag kände mig inte som målgruppen). 

Det verkar ha hänt något bra i Gamla Stan. En gubbe som slog sitt barn blev arresterad, vittnen ringde polisen som knallade in på restaurangen där gubben satt och tog honom. Härligt - hoppas han säger förlåt, menar det, och bättrar sig!


1 kommentar:

  1. De ser ju ut att vara gjorda för just den klänningen :o) Det var riktigt fräsigt!! HA HA!!

    Vad fint att folk runt omkring barn-agaren reagerade och ringde polisen.

    Kram och hej

    SvaraRadera