Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 5 september 2011

Smicker går hem

Dessa svampar är beviset på vilka som kommer att överleva ett atomkrig - svampar och kackerlackor. Titta på dem, stora stenhårda individer som växer medan jag vänder ryggen till. Men Åke var den store hjälten i helgen, han gjorde det som aldrig står i villaannonserna. Tvättade ur soptunnan, som luktat oroväckande illa efter sommaren - hade någon dött i den?

Viola och jag gick på bio. Jag saknar dig handlar om ett tvillingpar där den ena dör i en trafikolycka. Vi laddade med 1 dm pappersnäsdukar och gjorde slut på allihop. Efteråt såg vi ganska mosiga ut och hukade oss ut. Detta låter helt hopplöst men filmen får 4 dalahästar, det är ju också skönt att gråta på bio!

I lördags var det för övrigt totalt fiasko för mitt hembakta bröd. Vi sålde 1 (en!) påse. Det känns skönt att ha bidragit till klasskassan med 20 riksdaler. Men inte deppa - jag har bara kommit lite väl långt i sockerjakten, får acceptera att folk vill ha kladdkakor och äppelkakor med mandelmassa. Min tid kommer - om 40 år.

Med mitt tilltufsade köksförtroende var det skönt att vi var bortbjudna lördagkväll och hade hur trevligt som helst hemma hos familjen K. Åke jobbar med pappa K, och det är härligt när det klickar även personligt! Så mycket tid som man spenderar på jobbet menar jag. Jag hade varit inne på Babyland och köpt en fin present till baby K. Jösses, vilken sakexplosion det varit sedan Viola och Buster var Babylandsgamla! Nej, jag dömer ingen - är bara glad att jag slapp utsättas för dessa matchade impulser. Tänk att gå in för att köpa strumpor och komma ut med en hel garderob, inklusive en liten poncho som ingen normal unge vill ha krängd över huvudet.

Dagens cykeltur gick förbi torget och torggubben var otroligt trevlig när han sa att jag såg ut som 25! Jag vet att det bara var för att jag skulle köpa två palsternackor för 15 kr. Jag köpte fyra.

1 kommentar:

  1. HA HA... ja soptunnor är verkligen HEMSKA!! Skulle icke stoppa ner huvudet frivilligt i vår tunna!

    MEN vad trist med ditt bröd!! Har du lite i frysen kan jag komma i efterhand och stödköpa :o)

    Kram

    SvaraRadera