Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

torsdag 15 september 2011

Lår ur led

Här är jag - i något program som Viola lajjar med. Jag tycker inte att det är speciellt likt. Förutom att jag är glad och har brunt hår.

Igår var jag hos homeopaten Mona som kompis E tipsat mig om. Ärligt talat - den där konventionella läkarundersökning för 50-åringar var ju helt värdelös, jag tänker absolut bestrida när Previa fakturerar den.

Mona kom fram till att jag är helt avstängd i något flöde som börjar i hjärnan. Detta är inte bra - kanske en förklaring till att jag har konstiga förslag när vi löser korsord på jobbet. Nej, det där flödet ska vi (Mona och jag) få fart på, jag ska dit om en månad igen. Efter behandlingen var jag så skönt sömnig att hela familjen reagerade, jag bara gled omkring.

Viola ska läsa 10 minuter per dag för mig, så idag passade Buster och jag på att stretcha medan vi hörde om Sabrina tonårshäxan. Vi höll på tills Busters lår gick ur led.

Pappa dök upp, på väg till körsång i Irland (eller heter det  Irland, det är ju ändå en ö). Han är så provocerande pigg att han borde hamna i någon läkartidning under rubriken "Äldre herre får prostatacancer, ändrar matvanor och sprudlar". Nu måste jag babbla med honom.

2 kommentarer:

  1. Spännande med homeopatbesöket. Dags för mig att boka då. Skulle vara intressant och höra vad hon skulle säga om att nu varit sjuk i sjutton dagar och trots penicillinkur är hänging och har haft dundrande huvudvärk senaste dygnet. Går på sparlåga!

    Din pappa verkar var en riktig krutgubbe :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Stort tack för en jättetrevlig fredagskväll!!!

    Kram kram

    SvaraRadera