Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 26 september 2011

Kvällskurs

Ja, Sverige har skrivit under barnkonventionen. Nej, jag oroar mig inte för att jag bryter mot den. Nej, jag kan inte räkna upp alla punkter (det är 54 stycken). Ja, läs dem gärna en gång till.

Idag har jag börjat fila på Vuxenkonventionen, känner att vi vuxna i den här familjen gör en hel del som inte riktigt uppskattas efter förtjänst.

Efter en tokstressig dag på jobbet = priset för att vara borta två dagar förra veckan kom jag hem, lagade mat och tog, med hjälp av en espresso, fram barnens vinterkläder. Jajamänsan, Viola hade vuxit ur allt utom tre mössor. Buster kunde ha allt och var så sjukt nöjd att det snart ska bli vinter.

Vad sa isbjörnen när den kom till öknen?
- Herregud vad det måste varit halt, som de sandat. 

1 kommentar:

  1. Ser fram emot att få läsa vuxenkonventionen :o)

    Duktiga du som har tagit fram vinterkläder. Ibland - men bara ibland - kan jag känna att jag längtar liiiite efter vintern.... eller kanske just julen då om jag ska vara petig :o)

    Kram

    SvaraRadera