Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

tisdag 27 september 2011

Niceville

Ja här sitter jag och är tacksam. För en massa saker, men mest akut just för nu att jag inte föddes svart i Mississippi på 1960-talet! Viola, kompis J och jag har just sett den underbara Niceville. Om jag igår hade svårt att förklara vad diskriminering är, så fattar tjejerna det helt och fullt nu. Vi lämnade salongen som tre rödgråtna individer, helt slut. Vi gapskrattade några gånger också, men det var när den elaka hade motgångar.

Tjejerna föreslog själva att det här är en film de borde se i skolan, eftersom de fått order att ta med filmer som ger något.

Jag kan se om den av många skäl, t ex för att hinna njuta fullt ut av kläder, inredning, frisyrer, bilar. 5 dalahästar!

Bilden visar det trettioåriga rödbetsvinet som vi fick när Castenmalms var här. Mums!

1 kommentar:

  1. Niceville vill jag se, jag ringer dig om du vill se om.Ikväll har jag varit på yoga för första gången på mycket länge, nåt år eller så. GötaPetter vad gammal och stel jag är. Nu måste yoga bli ett veckoinslag, så här ovig får man bara inte vara än!

    Du, du har ju etiketter på dina inlägg men inget moln, need help?

    SvaraRadera