Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

onsdag 21 september 2011

Snygg handstil = Cava

När jag flyttade till Stockholm för att jobba på PKbanken (tidigt 80-tal) sa pappa  - Erkänn aldrig att du kan skriva maskin! Vad han borde sagt är - Visa aldrig att du har en fin handstil. Detta tänkte jag trött när jag fick förfrågan att skriva en vers på detta Postogram - till ett brudpar. Så jag skrev. Såklart.

Och idag skämdes jag över min negativa inställning - jag får en flaska Cava för besväret! Valde det istället för en tidningsprenumeration. Såklart.

Igår kom pappa förbi igen. Egentligen skulle jag nu veta precis allt om Irland, men jag fick för mig att bara tänka på mig själv och malde på om barnen, jobbet och diverse rätt ointressanta tankar. Eftersom pappa är världens snällaste lyssnade han utan att klaga. Idag har han klippt vår häck och tom åkt iväg med klippet till tippen. Han har ett tecken på om Åke har mycket att göra: rörig meckarbänk = mycket att göra = pappa hjälper till lite extra. Världens snällaste.

I morgon far jag till Göteborg och bok- och biblioteksmässan. Det ska bli underbart att bara kolla en massa fina böcker och tidningar, titta på folk, åka tåg, läsa, dricka drinkar (vi får väl se om just det där med drinkarna) och sova på hotell. Som tur är har jag min gamla Dramaten att packa i, hoppas släpa hem enorma mängder läs- och tittbart. När jag kommer hem 23.55 på fredag kväll är jag full av inspiration. Ska även jobba i montern för Tidningstorget, en win-win-situation för Posten/mig.

Idag var vi på Jakobsbergsbadet, Viola, kompis, kompis mamma och jag. Det var faktiskt första gången jag var på badet utan att passa barn och istället kunde koncentrera mig på att försöka simma om en gubbe som verkligen kämpade emot. Jag vann till slut, han gav upp precis innan jag kroknade. Många måste ha slarvat med apelsinerna i bastun, nu är det förbjudet att äta där. Nu ska jag kolla ett nytt avsnitt av Blue Bloods - jag är omkär i Tom Sellek.


3 kommentarer:

  1. Du har VÄLDIGT snygg handstil. Förstår att du vart utvald att skriva. Tidningsprenumeration var ju trevligt, men finns det en tidning som du INTE prenumererar på??

    Ha det så härligt i Göteborg och jag hoppas att du tar dig EN drink i alla fall :o)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja du har verkligen en vacker handstil och ett öga för coola saker och hur man kombinerar dom.

    Bokmässan- vad jag gärna skulle vilja vara med, har aldrig varit där. Snubblar du över en coffe table bok (du har ju drabant!) om engelska trädgårdar typ Sissinghurts får du gärna köpa den åt mig. Jag verkar aldrig komma dit heller IRL men jobbar på det.....Take care!

    SvaraRadera
  3. Oj oj vilken otroligt snygg handstil du har, bland den snyggaste jag sett faktiskt!!! Jag gissar att du har fått uppdraget att skriva flera kort, verser med mera under dina dagar ;o) Hoppas att du haft en fin helg i GBG med massor av bokfynd i Dramaten när du rullar hemåt igen! Kram

    SvaraRadera