Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

fredag 9 september 2011

Stulen bloggtid

Så här såg barnlantisarna ut när de nyklippta åt en näringsriktig middag igår kväll på Sankt Eriksplans korvmoje. Det var ljummet ute och jättemycket folk i rörelse, så mysigt att jag blev lite gendobel och köpte dem varsin glass också. Sedan tuffade vi t-banan hem, Viola skrattade nästan ihjäl sig när jag råkade peta mig i ögat med en urdrucken plastflaska och vi blev självklart helt uttittade. Ingen annan på tåget hade någonsin klantat sig, det såg jag.

Idag smygbloggar jag. Viola har övernattningsparty för fyra tjejer och just nu sitter de i köket och äter tacos. Vad annars? Inte så konstigt att jag inte hade övernattningskalas när jag var 11 år - det fanns ju inga tacos. Ludvika hade faktiskt knappt fått sin första pizzeria.

Imorgon planerar jag att ta steget in i detta århundrade och skaffa Spotify. Först på min första spellista ska jag ha Move lika jagger med Maroon 5 - bästa låten just nu!  Vid 21-draget kommer Åke hem med indisk mat. Han är smart nog att fatta att jag toknjuter av att inte behöva laga mat en gång till. Indiskt är oslagbart om man vill äta sig riktigt proppmätt. Det ska jag göra för att sedan somna i soffan. Det gäller att spara på stegen eftersom jag lovat (hur tänkte jag) att jogga med A när grabbarna tränar handboll.

Annars är jag tacksam i största allmänhet. Kompis M har tagit de första proverna idag för att starta sin cancerbehandling. Jag köpte henne en riktigt fin skinnväska, ville göra ett statement. Att det är värt att satsa på framtiden även om man inte vet hur lång den är. Hon kanske sliter ut den där väskan när allt kommer omkring.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar