Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

onsdag 7 september 2011

Bokmalen

Vilken dag. Först var jag tvungen att arbeta, efter att ha gått upp vilket var en bragd i sig. Sedan tyckte barnen att det var bra med middag och läxläsning (nja, där skarvar jag, just den aktiviteten lobbade jag för). Sedan plockade jag undan lite allmänt eftersom någon lägger all möjlig skit på köksbordet - matbordet är redan överfullt av Busters högar med Pokemonkort som han nu sorterat i två veckor. Sedan kom Åke hem och tyckte att middag skulle sitta fint. Hoppas att han gillar stuvad mangold, jag ville vara lite wild and crazy.

Jag vänder mig inåt, men någon själslig djupdykning är det inte eftersom jag tänker på mina tre böcker på g.
1. Jag gillar inte min hals handlar om en kvinna som tycker att hennes hals avslöjar hennes ålder (whats new, men den är mysig).
2. Levande i Dallas är nr två i True blood-serien, inga övriga kommentarer behövs och slutligen
3. Grottbjörnens folk. Jag kan inte låta bli att läsa om neanderböckerna, men avsnitten om deras gränslösa ört- och rotsamlande skummar jag.

2 kommentarer:

  1. Trist med Pokemonkort över hela bordet. Själv tror jag att jag slängde alla i smyg - eller lade jag dem på vinden?? Minns inte riktigt, och jag hoppas att INGEN frågar efter dem - EVER!!!

    Imorgon är det fredag - tralala!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är lite sugen på att ta mig an Grottbjörnens fortsättning. Håller med dig om att man skummar vissa bitar, det är väldigt mycket om vissa saker som kanske inte är såå spännande.

    Dessa Pokemonkort, jag tror vi hade alla kvar sedan Adam var liten och då det hela började, när kan det ha varit, kanske 2000? Tror han var runt 6 men jag kan ha fel på något år. Hade pärmvis med dessa kort men det roliga var att de blev ju poppis igen så Aske var ju väldigt glad när jag plockade fram det gamla. Frågan är om jag har dem kvar efter flytten hit, de kan jag väl inte ha sparat???? KRAM

    SvaraRadera