Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 25 september 2011

Bok- och bibliotek med frisyr

Högen kan tyckas liten - men tidningar och böcker väger. När jag gled (stapplade) in på Göteborgs C efter två dagar på Bok- och Bibliotek hade jag armar som skulle imponerat  på en orangutang.

Alltså, alla var där. Det var så mycket kändisar att det stod någon i varje hörn, och jag lyssnade på ett gäng. Naturligtvis var de där för att prata om sina böcker - som de vill sälja - men jag vill ju att folk ska läsa mina postmeddelanden, så what the f... Spaning: låt sur när du framför ditt budskap och det låter bara gnälligt (drabbade äldre man) men låt lite glatt ironisk så skrattar alla (Fredrik Lindström).

Men de mest imponerande är ju inte coola författare som alla vill träffa, utan de som står i oglammiga montrar och brinner för, tja vad ska jag ta som exempel? Riksbankens jubileumsfond? A och jag som stod i Tidningstorgets monter turade om att ta rundor, jag vandrade tills fötterna värkte.

Den lille rosa elefanten är ingen bok. Men plötsligt stod IM (individuell människohjälp) där och hade ett sortiment som hjälpte någon annan. Jag köpte mig absolution för alla tidningar med glammigt innehåll som jag redan släpade på. Turligt nog känner vi en liten Elsa som kan ta elefanten, påsarna bredvid tidningshögen är torkad mango packad av bönder i Guatemala (till A på jobbet) och sedan har jag fyra lappar i plånboken som bevis på att det ska byggas toaletter i Indien.

Sova på hotell är härligt! Jag satte klockan tidigt för att få ligga i sängen och titta på TV, frukosten tog en evighet att äta sig igenom och jag hade vääääärldens tur. Visste inte att det var 20% på allt i Nordstan innan klockan 10, kom efter detta magiska klockslag = slapp komma hem med ett par boots jag inte behövde. Det syns dock en skymt på bilden av fyra bhar. Tydligen var det tomt i bh-lådan.

Jag kom hem lördag morgon klockan 2. Drinkarna glömde jag helt, men på tåget hem satt jag skönt tillbakalutad, drack starköl och åt chips. Lustigt nog var jag den enda som läste en bok, alla andra nätade.

Idag har jag baxat hemmet upp på veckobanan. Om någon vill se Niceville ska Viola och jag gå på tisdag i Vällingby kl 17.30.

PS. Det finns en biblotikariefrisyr. Lite kort i nacken men längd ner till hakan på framsidan.


2 kommentarer:

  1. Niceville har varit juste men jag har precis lovat bort mig ska på ett yogapass. Synd!

    Bilbblis-frippa, kul man kunde nästan gissa sig till att den var sådan :-)

    Läsa dina postmedelande?

    SvaraRadera
  2. Låter som att det var en lyckad tripp till Göteborg :o) Det är såå mysigt att bo på hotell och få äta hotellfrukost. Den ska avnjutas lååångsamt så att man hinner med att fundera över alla pålägg och olika grejor som man aldrig lyxar med hemma till frukost!!

    Kram

    SvaraRadera