Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 18 september 2011

Missförståndens dag

Se här Busters första alster från syslöjden. En kudde för mycket små personer, den mäter 4x4 cm. Och han kroknade på sista kanten. Nu syr de en påse. Han vägrar att sy på sina initialer.

Mitt favoritprogram på tv är faktiskt söndagsmorgon på 4an! Perfekt att äta frukost och läsa tidningen till. Idag berättade jag för Viola att Kristin Caspersen (programledare för dagen) är Lill-Babs dotter. Det utbröt en vild diskussion om hur gammal Lill-Babs egentligen är. 120 år eller sa Viola så där överlägset som retar mig till vansinne. Till slut fattade vi att hon tittat på tvn precis när de visade Gudrun Sjödén.

Sedan frågade Buster vad en faktura är. Eftersom han redan fått ett totalt psykbryt över sin långa läxa som visade sig vara något han missat i skolan (hur nu det gått till) ville jag var psykologisk och ge en bra förklaring. Ja eller hur - till slut krävde han att få åka till Toys R Us och handla mot faktura. I boken stod det faktaruta.

I fredags hade vi en supertrevlig kväll med familjen Castenmalm! Barnen åt tacos, satt som ett litet gäng runt sitt eget bord och fnissade. De hade lätt kunnat använda köksbordet eftersom våra potatisar var klara vid pass 21.30. Jag ville ha en snabblösning i micron men se det godkände inte herrn i huset. Å andra sidan fick vi ha trevligt längre...

I lördags joggade jag med en lätt men identifierbar blykeps. Jag trodde benen skulle ramla av och att jag skulle trilla omkull eftersom det gick så långsamt. But I f-ing did it. Sprang idag igen, för att kolla vilken återvinninsgcentral som inte var proppfull - mål som mål.

För övrigt har jag lussanerat Violas och ska ta mig själv i morgon eftersom tanken på löss gör att det kliar. Var kommer de ifrån? På det glada 60-talet hade vi inga löss, Eija Jansson hade svinkoppar och det pratade hela klassen om, annars inga konstiga sjukdomar förutom någon fotvårta. Kanske sover jag i Busters säng i natt, där ovanför sitter en mycket smickrande affisch på Jack Sparrow. För att inte nämna Arnold.




1 kommentar:

  1. HA HA.. skrattade åt den lilla kudden. Den var ju väldigt söt :o) Birk gjorde sin och gav till kusinen som anländer inom kort. Den kanske var lite större än 4 x 4 - men mycket mer var det nog inte.

    Det var väldigt trevligt - och gott i fredags. Gjorde absolut ingenting att vi fick vänta på potatisen :o)

    Vad trevligt att plancherna har kommit upp. Jag tror att Viola också vill ha en på Jack Sparrow :o)

    Kram

    SvaraRadera