Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 14 augusti 2011

Villaägarligan

Här bredvid syns ett av de 1000 plommon jag fick plocka hos familjen I, och efter att ha rensat vår krusbärsbuske och fixat sista vinbären får jag godkänt i villaägarligan!

I fredags cyklade jag bara hem för att hämta gänget och sedan var det direkt iväg till familjen G-C. Åke fick lätt hjärtstillestånd av den nya bildanläggningen och jag var överlycklig att träffa S och prata om sommaren och allt som hänt de senaste veckorna! Vi satt ute och käkade tapas i mängder, och när det till slut var både mörkt och kallt hade jag kommit över sommarångesten - det blir en bra höst.

Igår hade vi "Lycka till i USA-fest" för Emelie. Hon far till Long Beach på onsdag och jag är glad för hennes skull - att hon vill kolla in världen. Fyra generationer var med på mitt släktcollage, om man räknar Louise och Mickes katt Frank som en egen. Nu har Viola lagt in USA-tid i Ipoden.

Buster ska få en egen mobiltelefon, vi var på Media Markt och kollade och jag var helt oduglig - hittade en padda med mina kära tågspel på, så jag spelade hela besöket. Jag tycker faktiskt att elektronikutbudet är ogenomträngligt som Amazonas djungler. Lägger alla beslut i knät på Åke, han gör det så bra.


1 kommentar:

  1. Härligt med massa plommon. Du får mer än godkänt i villaligan!! (stor applåd)

    Det var mycket trevligt i fredags. Än går det att tvinga sig att sitta ute med filtar på sig :o)

    Elektronikdjungeln är inget roligt... sådant orkar jag inte heller grubbla på!!

    Kram

    SvaraRadera