Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

lördag 20 augusti 2011

Fotbollsmorsa

Ja den här bilden vill jag inte visa allt för stor - det ser ju helt rörigt ut i min pysselhörna. I förgrunden står en Expedit i björk som vi hämtade på andra sidan stora vägen igår + fyra passande förvaringslådor från IKEA för lego. "Allt jag ska göra i Busters rum går snabbt om det är undanplockat" sa Åke. Undanplockat var ordet.

Jag ställer klockan i morgon bitti igen, väcker Buster och sedan ger vi järnet med sorteringen! Det är dessutom ett fiffigt sätt att göra livet lite mindre arbetsplats och lite mer - liv. Veckan som gick bara försvann = jobbet har dragit igång. Jag ska försöka förlänga vakentiden på helgerna.

Debuterade som fotbollsmorsa idag! Hittills har Åke fixat Busters fotboll, men nu behövde han softa, så jag körde fram och tillbaka till tre matcher med början kl 8.00. Det regnade hela tiden, så jag fick nytta av mitt nya regnställ. Eftersom jag inte kan ett skit om fotboll appåderar och tjoar jag en tiondels sekund efter alla andra - måste kolla och se hur man ska reagera. Buster berättade när vi kom hem varför han hela tiden tittade åt sidan när jag pratade med honom. Han var rädd att jag skulle pussa honom - och då träffa munnen. Kinden hade varit pinsamt nog.

Viola tittar på Sagan om Ringen. Hon har sett slutetSagan om Konungens återkomst, så hon känner sig trygg med att det blir happy end. Åke tyckte att hon förstörde hela upplevelsen med att se slutet först, medan jag gör precis så - för att inte få hjärtslag av spänning.





1 kommentar:

  1. Jag kan inte heller ett dugg om fotboll och är glad att jag sluppit den biten, tycker närmast att det är en ganska tråkig sport (sorry, haha). Men att ni ser slutet först på filmer, det var värre, ha ha, då skulle jag inte ens vilja se filmen om jag visste hur det gick, det var knasigt!!! KRAM till dig!

    SvaraRadera