Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 15 augusti 2011

Ballongvarning

Veckan börjar bra - frukost med kompis D inne på Rörstrandsgatan. God latte, god smörgås och toppsällskap - det blir som en vaccination mot allt som eventuellt kan hända resten av dagen! Men allt har flutit bra, jag har läst två ton dokument, betvingat en ppt-mall och haft skrattfest med favoritkollega A som var tillbaka från semestern.

Vi spelade Reklamspelet när vi fikade, det går ut på att komma ihåg gammal reklam, slogans och känna igen loggor. Gula hinnan det är känt - borstas bort med Pepsodent, Thank you Thorn osv.

Viola var i akut behov av en anteckningsbok till skolan. Som börjar om sex dagar. Det mest akuta var alltså att få använda sitt nya SL-kort, prick 16.00 satt hon på busshållplatsen. Lyxigt att kunna stämma träff i Vällingby.

Hämtade upp Buster hos kompis J. Den familjen har två marsvin, en kanin, en fågel och akvarium. Fantastiskt, jag får nästan städslag när jag tänker på att ha en sådan farm hemma.

Om något flyger på himlen är det bara jag - till väders efter att ha ätit 150 plommon.

2 kommentarer:

  1. Oj vad med husdjur den familjen hade. Imponerande! Skulle heller inte vilja ha en hel farm hemma!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tänk att det är en lyx ändå att kunna plocka plommon, det är svindyrt att köpa här. Jag passade på att äta körsbär/bigaråer när jag var hemma i Sverige, mums så gott, också väldigt dyrt. Det där reklamspelet lät otroligt kul, det blev jag sugen på! Annars har vi runt 30 grader som vanligt och hösten lyser med sin frånvaro ;O)

    SvaraRadera