Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

söndag 28 augusti 2011

Skolväska - igen

Färg påverkar! Det är enda förklaringen till att jag måste titta på rosa grejer. Väskan - rosa med vita hjärtan, det blir ju inte bättre - skrek KÖP MIG. Jag kom på att Viola behövde en ny skolväska. Nu väntar jag på att hon tröttnar på den.

Kompis S kom med den strålande iden att gå på Bondens marknad inne på Söder! Vi gick förbi alla bönder och direkt på loppisstånden. Det är rent otroligt vad folk har i gömmorna. Att äta hemgjorda bakverk när jag inte vet hur det ser ut i tillverkarens kök är helt omöjligt, men någons använda skor har jag inga problem med. Ej heller märkliga landskapsmärken eller skoskydd avsedda för dagis.

Fika i halvlek. Fick ett perfekt bord på trottoaren, det är bättre än bio att sitta med kompis och babbla - och kolla alla som går förbi. Min trendspaning: det hänger på skorna. När jag cyklade hemåt kunde jag konstatera att det inte är skorna det hänger på - riktiga överlevare kan läsa trafiken.

Idag laddade jag för storbak genom att ta en trevlig promenad med kompis S. Efter en fika kunde jag inte skjuta upp arbetet längre, så jag tog med Buster som handlingshjälp, det kostade en glass = 21 kronor. Han drog dramaten hem av en enda anledning - jag påstod att han inte orkade. Fortfarande ganska lättlurad alltså. Sedan bakade jag. Och bakade. Och bakade. Men nu ligger över 100 fina morgonfrallor i frysen - jag är redan nöjd när jag tänker på alla pengar de ska generera till klasskassan!

Svampsäsongen har börjat märker jag - plockade jättemycket idag. Tyvärr bara oätliga exemplar som växer i trädgården, de försöker ta över hela gräsmattan och sänder ut ett slem så jag knappt får upp dem. Är verkligen varje genuppsättning värdefull i den ekologiska mångfalden?

1 kommentar:

  1. Väskan var supersöt :o)

    Tack själv för en trevlig promenad med efterföljande fika. Mycket givande :o)

    100 morgonfrallor!!! Det var inte dåligt. Vad ska du baka resten av veckan?? Sa du inte att du skulle göra något varje kväll?? Du kommer ju ha matbröd i MÄNGDER!!!

    Kram

    SvaraRadera