Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

torsdag 18 augusti 2011

Aronia

Superbäret aronia som tydligen är helt otroligt nyttigt växer i en av mina bästa vänners häck - och jag får plocka! På engelska heter aronia chokeberries, så jag har inga förhoppningar om att få i barnen detta. Åke är dock utan vapen i hjärnornas kamp eftersom det är moi som gör hans lunchlådor!

Har spenderat tiden efter jobbet på Blocket. Jag fick riktigt dåligt samvete i fredags när jag såg hur välordnat kompis Bs rum är, nu måste även Buster få en hylla att ha allt lego i. Lite konstigt att begära att han ska städa när all förvaring består av olika brickor som jag sedan knuffar omkring med dammsugaren. Den praktiska hyllan expedit från IKEA kan man tydligen tröttna på, för det finns en uppsjö på Blocket. Bra för mig! Är ute efter björk (ja, det ser alltså ut som björk).

2 kommentarer:

  1. Anna, tror ta mig tusan att jag har en Expedit hemma som jag faktiskt är på väg att byta ut mot något annat. Det är bara det att jag ännu inte hittat något att ersätta den med. Och den är vit.
    Kan det vara något att överväga för din del?

    SvaraRadera
  2. Men vad trevligt att Birks rum kunde inspirera lite :o) Tacka genast ja till Susannes vita expedit!!

    Ikväll sa Thor till mig att han tyckte "att Busters föräldrar ska komma över lite fler gånger, för det är så trevligt". Det var väl en fin komplimang :o)

    Kram och hej

    SvaraRadera