Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 8 augusti 2011

Liten blir stor

Första dagen på jobbet är maildag. Man tömmer mailen, försöker minnas sina  huvudsakliga arbetsuppgifter och låter insikten att det är 47 veckor kvar till nästa sommarsemester sjunka in. Jag kom inte ens ihåg vad vd heter - så detta måste klassas som en riktigt bra sommar!

Men eftersom jag gillar mitt jobb var det kul att träffa kollegor och flamsa lite i största allmänhet, imorgon har vi utnämnt till de uppskjutna beslutens dag då det inte finns något "det gör vi efter semestern" att gömma sig bakom.

Viola är hemma själv i två veckor nu. Så här glad är hon för sitt livs första SL Access-kort. Helst vill jag skicka med henne någon tuff hjälte (Paul Newman skulle funka bra, han kan få hänga med mig också i lokaltrafiken).
Tips: registrera kortet på Mitt SL och få ett nytt om du tappar bort kortet - for free!

2 kommentarer:

  1. Usch vad 47 veckor låter hemskt :o( JAg har dock lovat mig själv att försöka njuta av "sen-sommaren" som jag får för mig ska komma nu.. ha ha..

    Stort med eget SL-kort. Förstår att hon vart glad över det!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Bra tips där!
    Tack o lov har jag bara nio veckor kvar till en week end-resa till Prag. En miniferie iaf.

    SvaraRadera