Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

torsdag 11 augusti 2011

Hjärngymnastik

Det är nyttigt att läsa upp och ner, lite som korsord. Pappa satte mig på spåret till den här boken, Anti cancer - ett nytt sätt att leva. Jag läste den på landet och var tvungen att beställa ett eget exemplar. Det kan tyckas trist och defensivt att ligga och läsa om den fruktade sjukdoman numero uno men det är precis tvärt om! Inspirerande att man själv kan påverka sin hälsa. En amerikan har skrivit = lättillgängligt och peppande. Han sågar vitaminpiller och slår ett slag för riktig mat - vad skönt att slippa stå framför den hyllan och tveka bland alla löjliga namn. Vem vill äta piller som heter Kvinna 50+?

Turligt nog var det lättillgängligt att ta en espresso när jag kom hem. Behövde en godkänd drog att luta mig mot. Nu har jag bakat, lagat mat åt en hjord ungar, städat lite, äpplat must, slängt i återvinningen (är det vår generations straff, ihop med nylonstrumpor) och faktiskt satt på en tvättmaskin eftersom den så att säga gör jobbet själv. Ungarna har lekt kurragömma, och nu ligger alla och läser. Buster har lånat ut mangan Conan, privatdetektiven till A. "Jag tror du kommer att veta om du gillar den efter första mordet" kläcker han ur sig. Tydligen ska man kolla mer än internetanvändningen - men visst låter det riskfritt att låna på Melleruds biblioteks barnavdelning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar