Veckolöfte = sortera alla pensionspapper...

Veckolöfte. OK, jag ska börja sortera ut bland böckerna. Det mesta blir aldrig läst igen. Inte av mig i alla fall.

måndag 22 augusti 2011

En av 29 000 dagar

Vi startade kl 09.00 - och då inkluderar jag inte Buster (som senare sorterade Pokemon-kort och ville att vi skulle vara tacksamma för det). Åtta timmar senare var vi klara. Dels stod hyllan på plats, fylld så här ordningsamt, och dels fanns det en hel sopsäck på Lövstatippen, fylld av trasiga bilar, värdelösa Mc D-prylar odyl. Dessutom var alla plana ytor avtorkade vilket inte hänt på ett tag. Jag hade en flyktig tanke att kemtvätta mattan - men köpte filmaffischer för pengarna istället. Just nu borde Terminator, X-men och Pirates of the C vara på väg hit.

När Buster kom hem från Ps kalas blev han rörande glad och lät så där som Askungen på julatfon. Åh, tack så mycket! Jag lät honom vara uppe och bygga lego alldeles för sent så att han var skittrött i morse. Men det var en bra dag - av de 29 000 vi har enligt Mads M. Nu vill Åke renovera Violas rum = en omväg till den mer akuta badrumsrenoveringen.





1 kommentar:

  1. Vad fint det blev :o) Kul med massa filmaffischer också!!!

    Kram

    SvaraRadera